wtorek, 16 września 2014

Jak poradzić sobie z pęcherzami na stopach?

Jak poradzić sobie z pęcherzami na stopach? - porady, metody, instrukcje, sposoby, jak zrobić, solucje, przepisy Nowe, niewygodne lub za małe buty, długie piesze wycieczki to jedne z najczęstszych powodów pojawienia się pęcherza na stopach. Niestety po pojawieniu się bąbla dalsze chodzenie w butach jest bardzo bolesne. Jednak są sposoby na usunięcie oraz unikniecie kolejnych pęcherzy.

Źródło:  http://compeed-ampollas.trnd.es/2012/06/28/lo-que-hay-que-saber-sobre-compeed-ampollasparte-2-sobre-su-uso-y-consejos-de-seguridad/

1) Przebijanie pęcherzy
Zdania są podzielone. Jedni uważają, że pęcherze powinno się przebić, a inni że nie. Ja jednak jestem zdania takiego, iż bąbla nie powinno się ruszać. Pęcherz sam pęknie, gdy przyjdzie na to pora. Jeżeli pęcherz pękł czy tez nie pękł to i tak najlepiej jest go chronić przed bólem, uszkodzeniem lub infekcją.

2) Zmiana obuwia na wygodniejsze
Obowiązkowo przy powstaniu pęcherza powinniśmy zmienić obuwie. Należy postarać się o właściwe obuwie (lekkie i elastyczne) oraz o nieocierające nasze stopy skarpetki. Można również uniknąć pęcherzy poprzez chodzeniu w obuwiu po domu przynajmniej 30 minut. W ten sposób buty po kilku dniach "rozciągną" się, więc spokojnie wytrzymasz w nich cały bal bez żadnych otarć

3) Domowe sposoby na usunięcie pęcherza:
* posmarować pęcherz sokiem z łodygi nagietka
* pokrojoną w talarki cebulę zalej octem i mocz przez godzinę. Następnie rozmiękczony plaster przyłóż na odcisk i owiń bandażem. Taki okład powinien znajdować się na stopie kilka godzin, najlepiej w ciągu nocy
*  wymocz stopy w ciepłej wodzie z dodatkiem sody oczyszczonej i ochłodzonego naparu z torebki kwiatostanu rumianku. Wystarczy 1 łyżeczka sody na 2 litry wody. Już po kwadransie stopy będą miękkie, wtedy należy w miejsce odcisku przyłożyć grubszy plaster podpieczonej na ogniu cebuli. Taki okład należy zawinąć bandażem i pozostawić najlepiej na noc
* przyłóż plasterek cytryny i owiń bandażem miejsca, gdzie pojawił się odcisk
* 5-6 tabletek aspiryny rozdrobnij i rozpuść w niewielkiej ilości wody, następnie dodaj 1-2 łyżeczki cytryny. Gotowy preparat należy smarować na stwardniałą skórę po czym owinąć szczelnie folią spożywczą. Okład pozostawiamy na kwadrans. Po zabiegu warto zrobić peeling w miejscu zgrubienia.

4) Plastry
Jak dla mnie jest to najlepszy sposób na pęcherze. Ostatnio byłam na weselu i oczywiście miałam na sobie nowiutkie buty. I jak to bywa z nowymi butami - obtarły mi stopę. Jednak człowiek głupi nie jest, więc wzięłam ze sobą plaster na odciski i dzięki niemu mogłam dalej spokojnie się bawić. Pęcherze należy chronić dobrze przylegającym do nich specjalnych plastrem na pęcherze, dopóki skóra się nie wygoi. Plastry można kupić w każdej aptece.

Polecam plastry Compeed

2 komentarze:

  1. No nie wiem, z tym octem to bym jednak uważała. ja nie ruszam pęcherzy, niczym nie smaruję, nie przebijam - same mi szybciutko znikają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię markę compeed i trzeba im przyznać ze maja najlepsze plastry na wszelkie pęcherze i obtarcia:)

    OdpowiedzUsuń